Skip to main content

הוראה בבר-אילן

בגלל ההוראה

מצוינות בהוראה היא מעמודי התווך באסטרטגיה של בר-אילן. לשם כך משקיעה האוניברסיטה מאמצים רבים בשיפור רמת ההוראה באמצעות סקרי הוראה, הכשרות, והוקרת מרצים ומרצות מצטיינים. כחלק מכך מיושמות בקמפוס שיטות הוראה מתקדמות והוקמו בו כיתות חכמות.

למה בר אילן

 

אוניברסיטת בר-אילן וכל חברי הסגל מחויבים להוראה אפקטיבית וברמה הגבוהה ביותר. מדי שנה משתתפים מאות מרצות ומרצים בסדנאות מטעם המרכז לקידום הוראה של האוניברסיטה ומקבלים כלים בתחומים הקשורים להוראה, ביניהם המחשה, שימוש נכון בקול, בניית מצגות, הנחיית קבוצות, הגברת המוטיבציה, הוראה פעילה ונושאים רבים אחרים. המרכז לקידום ההוראה מספק ייעוץ אישי על מנת להתאים את כלי הלימוד לצרכים הפדגוגיים הייחודיים של כל מרצה ומרצה. לשכת סגן הרקטור, האחראית על נושא ההוראה באוניברסיטה, משקיעה רבות במרכז לקידום הוראה, שנציגיו עומדים בקשר שוטף עם מרכזי הוראה מקבילים בארץ ובחו"ל ומקיימים כנסים וימי עיון לשם שיתוף ידע.

סטודנטים לומדת

בבר-אילן מבינים שהוראה מתקדמת היא שילוב של מיומנויות אישיות עם אפשרויות טכנולוגיות. שני מרחבי למידה פעילה חדשניים שהוקמו בקמפוס משמשים כפלטפורמה להוראה מתקדמת וחווייתית עבור הסטודנטים והמרצים; בתקופת סגר הקורונה ביצעה האוניברסיטה מעבר מהיר ויעיל להוראה מקוונת באמצעות פלטפורמה ללמידה מרחוק שכבר פעלה לשירות הסטודנטים ואנשי הסגל.

מדי שנה נערכים סקרי הוראה בקורסים השונים המשקפים את רמת שביעות הרצון של הסטודנטים והסטודנטיות ומשמשים כמשוב עבור המרצים והמערכת כולה. מרצים ומרצות מצטיינים זוכים להכרה ולהוקרה, כשגולת הכותרת היא פרס הרקטור למרצים מצטיינים.